Jótállási feltételek

Jótállást vállalunk az általunk elvégzett javítási munkákért…

A szolgáltató az általa elvégzett javítási munkáért és a javítás során beépített alkatrészekért a 249/2004. ( VIII. 27.) Korm. rendelet alapján az alábbi feltételek mellett jótállást vállal, mely a javítást követően átadott jótállási jeggyel, valamint a számlával érvényesíthető a 20 000 Ft-ot meghaladó javítások esetén.

1.) A végzett
javítás:

Javítási művelet megnevezése A jótállás mértéke
kisjavítás: javító készlettel, hátlap, kompresszorkerék cserével. 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik
középjavítás: javító készlettel, csapágyházzal v. tengely cserével stb. 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik
nagyjavítás: középrész cserével, 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik
felújított turbófeltöltő 6 hónap vagy 6000 km vagy 120 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik
új turbófeltöltő 12 hónap vagy 10000 km vagy 200 üzemóra amelyik hamarabb bekövetkezik

2.) A jótállási idő a szolgáltatás elvégzése után a turbófeltöltőnek a megrendelő vagy megbízottja részére történő átadásával kezdődik.

3.) A megrendelő jótállási igényét a szolgáltatás alkalmával kapott számla, nyugta bemutatásával a hiba észlelése után, a jótállási időszakon belül történő bejelentéssel érvényesítheti.

4.) Nem érvényesíthető
a jótállási igény, ha:

  • az alkatrészt a megrendelő hozta,
  • a hiba természetes elhasználódás következménye
  • ha a turbófeltöltő lapátkerekei idegen külső anyag által sérültek
  • ha a jármű motorját elektronikával tuningolták / Chip tuning / amely túlpörgést okozott- ha a turbófeltöltő meghibásodása a vezérlő elektronika meghibásodása miatt következett be, amely túlpörgést okozott
  • ha a turbófeltöltő beszerelését és üzembe helyezését nem szakszerviz végezte
  • ha nem a beépítési előírásnak megfelelően helyezték üzembe és a motor induláskor a turbófeltöltő nem kapott kenőolajat és a csapágy anyaga felkenődött
  • ha nem tartották be a motor gyártójának a karbantartásra vonatkozó előírásait, nem tartották be az olajcsere, olajszűrő csere, légszűrő csere időpontjait

5.) Megszűnik a jótállási
kötelezettség, ha:

  • ha a turbófeltöltőről hiányzik a javítási azonosító tábla, vagy azonosítási adat
  • ha a turbófeltöltőt megbontották, átalakították
  • ha nem tartották be a karbantartási előírásokat
  • ha a turbófeltöltő megsérül, vagy megsemmisül / balesetes sérülés, tűzeset, stb./
  • a járművet vagy motort nem a gyártómű által adott kezelési utasításnak megfelelően, illetve szakszerűtlenül üzemeltették
  • ha a járművet hibás km-órával vagy rossz üzemóra számlálóval tartósan üzemeltetik

Szakszerűtlen kezelésnek minősül, ha:

  • ha a turbófeltöltőről hiányzik a javítási azonosító tábla, vagy azonosítási adat
  • ha a turbófeltöltőt megbontották, átalakították
  • ha nem tartották be a karbantartási előírásokat
  • ha a turbófeltöltő megsérül, vagy megsemmisül / balesetes sérülés, tűzeset, stb./
  • a járművet vagy motort nem a gyártómű által adott kezelési utasításnak megfelelően, illetve szakszerűtlenül üzemeltették
  • ha a járművet hibás km-órával vagy rossz üzemóra számlálóval tartósan üzemeltetik

HIBAKERESÉS ÚTMUTATÓ

Csökkenõ motorteljesítmény | Fekete füst | Megnövekedett olajfogyasztás | Kék füst | Turbófeltöltõ zajos | Ciklikus turbófeltöltő zaj | Olajszivárgás kompresszor oldalon | Olajszivárgás turbina oldalon